Krista hamnar i het luften

Vad all förmaning syftar till är kärlek av ett rent hjärta, av ett gott samvete och av en uppriktig tro. (Tim 1:5 ).
Allt förmår jag i honom som ger mig kraft ( fil 4:13).
Jag tänker ibland vad gjorde det om man testade det som sades. Vad skulle kunna hända om det inte var sant? Fråganr om man inte hade ångrat sig mer om ordet var sant och att man valde bort det. Vad är steget att ta när det gäller tro och varför är det så svårt att ta. Varför skapar det en sådan het debatt för speciellt icke troende. Varför ska man engagera sig så mycket om man själv inte tror. Man borde bara kunna låta det passera som allt annat. Men det går inte!
Vem har någonsin blivit ifrågasatt för sina åsikter på liknnde sätt i något annat ämne? Är det någon som kan nämna något? Själv kan jag bara ifrågasätta Alexander B som satt i tv 4 program i går morse och hade en väldigt drogliberal syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0