Feministernas underbara värld

Jag känner att jag vill tacka feministerna för vårt jämlika samhälle där allt ska delas lika. Fruar ska jobba som män 100% och sen ska de hem och ta hand om hushållet. Eller det ska delas lika med mannen och allt som oftast behöver hon först lära upp honom hur allt fungerar. För han föddes till en värld där han skulle jobba medan hon stod vid spisen. Barnen ska vara på förskolan så de kommer in i samhällets normer. De kanske missar något i sin pedagogiska utbildning om de är hemma med föräldrarna. Glöm nu bara inte att du måste trappa ner på amningen i tid så mannen kan ta över pappa rollen efter sex månader. Trots att barnmorskan propsar på amning. Men skvallertidningen kobbar för att bli den snygga mamman som äntligen kommer i sin livsform. Det är inte längre ok att ha några mamma kilon. Nej lös gymkort direkt och helst en egen PT till hjälp. Du måste sedan snabbt stegra i karriär och se till att välja privat skola till barnet. För kön är lång och du vill inte missa att ditt barn får bästa utbildningen från start. I skolan handlar det sedan om att hinna boka utlandsresor på höstlovet, sommaren och jullovet. Ja en gång måste vi åka i allafall. Om man nu inte tog delar av sin földraledighet och bodde i  Thailand. För det gör nästan alla.
Jag får inte glömma att förverkliga mig själv, dricka rose, gå på spa och massage. Kläderna beställer jag från den ekologiska affären, utan att egentligen veta mer om var bommullen produceras.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket fint hår du har

2011-11-23 @ 14:18:22
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0