Ett plus ett borde bli 2

Idag var ingen rolig dag att åka till jobbet. Det var sådär motigt som det bara kan vara när man börjar ifrågasätta sitt yrkesval. Varför valde jag detta? Men gjorde jag det egentligen eller var det kanske av ren slump som jag hamnade här? Frågorna kan bli hur många som helst, men sedan ska man bara vara nöjd och glad. För det är så vi är uppfostrade, man är lyckligt lottad om man har ett jobb i detta arbetlösa land. Där var och varannan är utan jobb och fast inkomst.

Människor som är helt kapabla att utföra ett jobb får inte chansen. Eftersom det finns ingen plats för dem! Men det kostiga är att när jag kommer till mitt jobb, så fattas det människor. Det finns inga vikarier att tillgå, utan vi ska jobba utan tillräckligt med personal. Hur går denna ekvation ihop? Kan någon förklara det för mig, så vore jag innerligt tacksam!

Det finns arbetslösa och det finns jobb, men varför kan då inte ett plus ett bli 2.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det kan man undra

2011-01-05 @ 15:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0