Dagen idag...

Det går nog inte hålla en blogg levande hur länge som helst! Tänker då att det finns hur många som skriver om allt och ingenting. När man tittar närmare så handlar det egentligen inte om annat än att man vill skriva av sig. Vad vill man säga till alla i denna värld; om inte att just JAG finns.

-Hallå se mig bland alla andra!

Jag syns ett tag, men sedan glöms jag sakta bort. Hur är det man säger, man dansar runt ett tag i livet och sen tar det slut. När tar det slut då? Är det när man dör eller är det när man slutar leva? När jag tänker på det så är det två skilda begrepp, då man kan sluta leva fast man lever. Men är det inte att slösa bort tid; att inte tillåta sig leva medan man gör det? Det är lät att se tillbaka och tänka på, OM jag bara hade gjort det eller det. Men varför tänka bakåt när man lever här och nu. Vad kan du göra åt det som varit? Svaret är naturligtvis igenting.

Livet är för kort att gå omkring och må dåligt över det som paserat. Res dig  upp idag och tänk; idag är första dagen på mitt nya liv. Jag kommer förändra mig idag och glöm det som varit.......

Kommentarer
Postat av: Robert

Hej Jennie ! Om man verkligen har bestämt sig för att följa Jesus så blir omvändelsen en verklig omvändelse och Gud går i djupet i en människas hjärta och då tror jag man kan börja avstå från mörkrets ofruktbara gärningar. forsätt skriv =) nåd i allt rikare mått

2011-05-16 @ 20:37:48
Postat av: Anonym

Robert!

Idag skrev jag, men kanske är jag bitter....jag har tänkt radera bloggen flera gånger. Men inte gjort det.

2011-05-28 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0