Rika unga

Jag blir nästan upprörd på detta orättvisa samhälle. Hur är det möjligt att ungdomar kan köpa tröjor för tusenlappen. Vad har man då för jobb? För inte kan det väl räcka med studiebidraget när man samtidigt går på fester på kvällarna. Många gånger klagar man på idealen och utseende fixeringen. Men vad skickar man för signaler till andra när det verkar helt normalt att sukta efter väskor för 10 000 kr. Det låter för mig som ett skämt. Samtidigt blir jag arg på blogg.se som inte gör annat än framställer detta. I mina ögon är detta missbrukare, som inte kan hantera pengar eller dess världen och de borde få behandling och inte synas som ideal. Vem påvisar en alkoholist och menar att vi ska titta och följa han. Antagligen ingen!
Nej börja titta på verkligheten och vad de flesta lever i. De fattiga i Sverige som inte har råd att köpa kläder varje månad eller får tänka innan de fikar på stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0