Skoj eller inte..

Ibland får man höra om man är nöjd med sitt jobb. Vadå nöjd? Hur skulle det se ut om man bara gick omkring och gjorde det man ville och var nöjd med. Om jag fick min lön och var hemma, så skulle jag säga
-Ja tack!
Annars vore jag dum. För i min värld, så har jag inget behov av att gå till ett arbete för att känna mig behövd och efterfrågad. Jag skulle utan problem kunna få den känslan ändå, utav andra positiva människor. Som inte har ett behov av att "bossa" och styra.

Ibland när man pratar med andra kollegor, så nöjer de sig inte med ett jobb, utan de har flera stycken. Men allvarligt talat, har de inget liv? De vet helt enkelt inte vad de ska göra då de är lediga. Sen känner de sig rastlösa med och tycker vi har för mycket ledigt. Men frågan är egentligen om det inte är så att de har för dyra levnadskostnader? För vem skulle jobba bara för man inte har något annat att göra? Ja inte skulle jag göra det.

Jag arbetar för att få ihop mina räkningar varje månad och förhoppningsvis blir det en slant över. Om du frågar mig igen om det är skoj, så kan jag ärligt säga nej. Men det är något man bör göra för att klara sig i dagens samhälle. För vi odlar inte våra egna potatisar och driver byteshandel i sverige, utan vi får vackert gå till vårat jobb, så får vi vår lön den 25:e varje månad. År ut och år in, sånt är livet!!!
Skoj eller inte!!


Kommentarer
Postat av: Gubben

Bra skrivet!

Givetvis är arbete ett sätt att få in pengar till räkningar och att kunna leva på sin fritid. Varför längtar alla till sin semester för om jobbet är så himla intresant.

2010-05-11 @ 16:47:12
URL: http://mhats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0