Kollar jobb

Sitter och tittar på arbetsförmedlingeshemsida och ser om det kan finnas något jobb och söka. Men det finns väl inte för många, ett och anat innom kommunen. Men de tjänsterna brukar ju bara tillsättas internt, så det käns nästan meningslöst att söka. Det är svårt när man har ett jobb, men samtidigt känner till och från för att byta.

Det finns både för och nackdelar med jobbet jag har idag, men den största annledningen att jag är kvar är för det är fast. De skulle kännas lite otryckt att hoppa på något annat och sen kanske bli arbetslös. Men tanken är nu att jag kanske kunde hitta något efter sommaren och sedan ta tjänstledigt.

Men det ser inte ljust ut på den fronten alls. Sen har jag inte riktigt orken att sälja ut mig själv till  varje pris och överbevisa att jag just klarar detta jobb. -Nej jag kände att det fanns inget för tillfället, som kunde passa mig. Jag får väl vara kvar på mitt jobb till pensionen ha ha skämt å sido! Egentligen ska jag väl vara tacksam att jag har ett jobb, även att det är långt dig, jag är borta i flera dygn åt gången och det är underbetalt. När man tänker på riskerna som faktiskt finns med både våld och sjukdomar. Men vem bryr sig om en vanlig arbetare, som försöker hanka sig fram.


Kommentarer
Postat av: nathalie

HÄRLIG BLOGG!

Kolla gärna in min komentera & följ!



Bloggar varje dag!

2010-05-07 @ 16:00:31
URL: http://sprayer.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är faktiskt lite tråkigt att man ska behöva nöja sig med ett jobb som man egentligen inte trivs med. Visst ska man vara glad ifall man har ett arbete, men å andra sidan gör det inte ont ifall man kan känna glädjen över det.

Hoppas att det kommer något för dig när tiden är rätt!

2010-05-07 @ 16:09:20
URL: http://iammine.blogg.se/
Postat av: B E C C A

SVAR: EXAKT så tänker jag med typ.. haha :D

2010-05-07 @ 16:16:22
URL: http://rebeccalahti.blogg.se/
Postat av: mother

Alla jobb kan kännas tråkiga ibland och jag vet att du är en klippa på jobbet,men vägen hem och dit över 30 mil i ur och skur måste kännas lång.Det blir sena kvällar och tidiga morrnar.Borta från familjen.Det finns ju inga flers smäbarnsföräldrar heller på ditt jobb,så ibland kan ju en del saker i dina ögon kännas helt ointressanta,hur många öl man ska dricka och vilka raggningschanser det finns.Osv.Själva jobbet vantrivs du ju inte med utan det är väl allt runt och arbetskamrater,som inte passar till jobbet det finns ju tyvärr överalltDu gör ett kanonjobb bland dina klienter,så är det bara,sen tyvärr allt har ett pris.

2010-05-07 @ 19:15:42
Postat av: Jennie

Ja det är väl så att det går i vågor. Egentligen skulle man ha flera utbildningar i botten, så kunde man välja lite olika jobb.

Men när man läser en del annonser, så undrar jag om någon egentligen stämmer in på det de söker...

2010-05-07 @ 19:46:38
Postat av: Anonym

Arbeta är något man gör under lång period i livet, medan utbildning under kort..

2010-05-09 @ 19:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0