Motboken är full...

Hur mycket betyder ett löfte? Kan det vara så att man har svårt att tro på löften för man känner sig besviken? Är det så att man föds med olika tro på människor eller påverkas vi av miljön vi lever i? Är det viktigt att hålla ett löfte eller betyder det ingenting?

Jag kan inte med handen på hjärtat säga att jag tror på alla människor. Kan nog snarare säga att jag tror på en handfull människor och litar på dem. Det finns nog inte så mycket hopp att jag tror att alla kan förändra sig eftersom jag tror de inte vill. Det finns ingen vilja till att förändra sig och stå upp för något. "De blir som ett löv i vinden, flyger hit och dit."

Du har ännu en gång gjort barnen och mig besvikna. Jag vet inte hur många gånger vi ska behöva förlåta dig. Om jag ska vara ärlig, så tycker jag du har gjort bort dig. Du säger att du vill träffa oss men sedan kommer du inte. Vad är viktigast för dig? Jag vet, men frågan är om du har insett det? Ingen kan förklara för dig, eftersom du förtränger allt som handlar om dina alkoholproblem. Frågan jag ställer mig är hur jag ska fortsättningsvis ska göra, då du ringer och vill prata med pojkarna. Jag tycker inte de är värda dina lögner och svek längre, utan det bästa kanske är att inte påminna dem om dig. Eftersom du vill ju inte ändra dig!

Vi hade en trevlig dag igår, trots allt. Tur det finns människor att lita på.


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tror att alla människor KAN förändras, men som du skriver så är ju problemet ibland att de inte VILL förändras. Och då går det ju inte... :(

2010-01-04 @ 14:01:15
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0