Livet rullar på

Jobbat helgen och nu en natt kvar, pust. Är riktigt trött nu och fattar inte hur jag ska orka de sista timmarna. Måste nog ta och koka mig lite kaffe, annars känns det som jag somnar snart. Ringde precis hem och pratade med familjen, som hade haft en rolig helg med fotboll, hockey och pizza. Men de saknade mig sa de! Det kändes lite gulligt. Men åker hem hem i morgon och då hoppas jag att väglaget är ok. I fredags då jag åkte till jobbet såg jag en bil som precis hade voltat vid infarten, som jag skulle åka in på.

Ibland funderar jag på om olika saker har en mening. När jag skulle åka till jobbet, så skulle jag bara tanka innan, men tankluckan hade frysit, så jag fick skrapa och greja innan den gick upp. Sen fungerade inte bensinpumpen ordentligt, så det tog evigheter att tanka. Vilket retade mig ordentligt! Men i efterhand kan jag se att jag troligen hade hamnat precis i olyckan om allt hade flytit på, som det skulle. Konstig känsla om man tänker på det.

Fick även ett sms av en bekant om Thailand. Hon undrade om vi var intresserade av att åka med, men jag sa att det känns lite svårt att få ihop pengarna så snart även att det var billigt. Vi skojade lite om att vi får väl vinna på lotto! Sen pratade jag med mannen, som skulle lämna in en rad, men ångrade sig pga att hans kompis sa de skulle ändra och lämna in nästa dag. Lotto raden han hade i sin hand hade blivit en 13 raders. Hm var det meningen oxå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0