Hemma efter smålands tripp

Helgen har gått fort. Vi var nere i småland och hälsade på barnens kompisar och kusiner. Hade tänkt hinna så  mycket, med tiden räckte inte riktigt till. Vi åkte i allafall skridskor, som vi bestämt och trotsade kylan. Även att det var - 10, så åkte vi i tre timmar.

Vi får väl se det som det vi inte hann denna gång får vi ta nästa gång. Men det bästa med att åka bort är ändå att komma hem. Nu lägga barnen, så de får lyssna på Munken och kulan, medan jag och maken tittar på en film. Tänkte börja se i tid för en gång skull, så man håller sig vaken. För allt som offtast ser jag några minuter på filmerna, sen sover jag tungt i soffan. Vet inte hur många filmer jag sett en kvart på genom åren....

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: slumpmässighet är bara slumpmässighet om man väljer att se det som så. Jag tror att Gud har en tanke för oss alla!



Och om man ser det som en slump så behöver det inte vara meningslöst för det. Tänk bara på alla välsignade slumpar man har fått genomleva? Jag har exempelvis mött en fantastisk Erik! Om detta är en slump: grattis åt mig. Om detta har en mening: Tack gode Gud :)

2010-01-06 @ 13:30:14
URL: http://tankesmedja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0