Skönheten måste komma inifrån!

Skönheten sitter i betraktarens öga. Ett gammalt ordspråk. Hm men vem är betraktaren om inte en själv. Ser mig i spegeln och den lilla finnen, som rivits och klämts på är numera ett horn. Nja eller nästan.  Blir helt tokig när det kliar och kan inte låta bli att riva upp den stackars skorpan, som försöker läka. Men är jag inte för gammal för tonårsfinnar vid det här laget? Tydligen inte!

Hur kan då en lite röd prick få ens självkänsla att dala så. Det kvittar vad man försöker göra med håret eller sminket som kletas på. Allt tunnas ut, samtidigt som en illmarig finne lyser. Den nästan bländar mig i spegeln.

Kommentarer
Postat av: syster

Jag tror man är alldeles för kritisk mot sig själv,förmodligen är det ingen annan som ser det man retar upp sig på.Jag vet ibland när jag kan bli alldeles tokig på mitt hår och mannen i huset tycker det är fint och inte förstår vad jag klagar på kramar syster.

2010-02-24 @ 19:38:10
Postat av: Jennie

Ja en dålig hårdag känner jag igen. Här om dagen tog jag fram saxen och klippte lite själv. Jag tyckte inte utväxten var bra....

2010-02-24 @ 21:41:33
Postat av: Maria

Även solen har ju fläckar....



Du är säkert vacker, trots din lilla finne.

Kram Maria

2010-03-02 @ 23:03:23
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0