Positivt tänkande på träning..

Du vet väl om att du är värdefull, att du är älskad för din egen skull....

Att känna sig värdefull och att man är bra som man är kan vara svårt. Man vill gärna jämnföra sig med andra och se på dem. Man vill bli som de stora stjärnorna och lyckas som de.  Men var ligger jag och vad kan jag ha för krav på mig själv. Hur ska jag förbättra mig själv?

 

Försöker sätta in positiv feedback när det gäller träning. Vilka är mina starka sidor och vilka är mina svaga? Vad behöver jag bli bättre på och vad har jag blivit bättre på? Jag behöver höja tempo, behöver få in mer fart på träningen och ett flyt. Det gör inget om jag misslyckas hucudsaken är att jag försöker och utmanar mig själv. Hur ska jag annars kunna bli en bättre spelare?

- Nej nu ska jag ge gärnet och träna fysik och framförallt kondition, eftersom det är orken som tar slut. Jag orkar inte hela vägen och då blir det svårt att fokusera. Kanske skulle se om det finns tid i morgon igen och träna lite själv. Envis som jag är, så vill jag lyckas direkt! Jag vill se resultat, men det funkar inte hela vägen, så fort som jag önskade. Men jag lägger mig på min nivå och släpper nu fokus från de andra. Jag ska försöka se mina egna framsteg och berömma mig i det. Jag vet att jag kan, men det kanske tar lite tid innan det sitter , men vänta bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0