Att välja

Var på min kurs i stresshantering idag och försöker ta till mig det jag lärt mig. Men hur lätt är det?
Vissa saker ska man acceptera som de är, medan vissa förändra. Ja det är ju uppenbart att det är lättare att förändra yttre faktorer, eftersom valen då är större. Jag säger att jag "väljer" detta. Ett  val gör saker och ting lättare än ett måste. Jag måste gå till jobbet föratt få lön eller jag väljer att gå till jobbet för att få lön. Eftersom detta i sin tur kan påverka min livssituation. Har jag en god ekonomi kan jag göra de saker jag tycker om. Med andra ord jag väljer att arbeta.

När jag tänkte att jag fortfarande har ett val, så blir det inte så tungt. Jag känner mig inte längre fast, utan jag kan fortfarande göra, som jag vill. Jag har en fri vilja! Men det säger inte att jag bara kan göra roliga saker, utan vissa obekväma situationer hamnar jag i ändå. Men jag ser ett mål och mening med det jag gör.

Val har man gjort många, men vem säger att de är rätt? Ja den som egentligen kan svara på dem är man själv. Vi påverkas dagligen av yttrefaktorer, som vi bör hantera på ett bra sätt. Vi måste välja!! Vad ska jag accepter och vad ska jag förändra. Den inre påverkan och känslorna däremot är svårare att hantera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0