Dagarna rullar på

Hur ska vi lyfta varandra när det gäller vår tro. Jag hade ambitioner att börja gå till kyrka igen, men känner att min tid inte räcker till. Ja det är faktiskt så, jag har inte tid! Vilket fantastiskt svepsjäl! Då säger säker någon, vill man så tar man sig tid och det kan jag hålla med om. Men faktum är att det inte ligger överst på min prioriteringslista just nu. Kan man uttrycka sig så?

Om jag skulle få mitt liv att gå ihop tidsmässigt, så skulle jag behöva fler timmar på mitt dygn. Jag hinner inte med hälften av det som jag har tänkt.

Men någon gång innom det närmaste, så ska jag ta mig en titt till kyrkan. Det ska jag!!! Frågan är bara när? Hm denna helg som kommer har jag fullt upp med match, nästa ska vi ha kalas. Ja inte på söndagen då, men jag kanske är trött då och behöver vila. Ja sen var det dax att jobba helgen därpå igen.

Men egentligen är det inte så viktigt att just gå till kyrkan, säger jag till mig själv. Samtidigt som jag vet att detta är en liten vitlögn. För det är viktigt med gemenskapen, man behöver den. Nu kanske jag har kommit ett steg närmare........


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, kände så väl igen mig själv i det du skriver. Längtar även jag tillbaka till kyrkan, men tyvärr är det ändå inte det jag prioriterar sim nummer ett. Finns så mycket andra saker som borde hinnas med och göras innan detta... tröstar mig med att Jesus är med mig i min vardag och ser mig sådan jag är. Han känner ju både DIN och min längtan efter gemenskapen med församlingen och en kyrka. Kanske kommer vår tid så småningom, då vi känner att tiden är inne och vi prioriterar ett besök i kyrkan. Tills dess så får vi söka Gud där vi är , här och nu, knäppa våra händer och hämta ny kraft.

Frid ! Maria

2009-09-09 @ 23:01:19
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Klart du kan uttrycka dig så! Om det är sanningen så är det sanningen att du känner så just nu. Du kan inte vila i kyrkan nästa vecka då?



Min lärare sa ett visdomsord en dag som jag tagit vara på: "vi har alla fått 24 h på ett dygn, det är väldigt rättvist på det sättet". Jag vet inte, men det gav mig lite perspektiv iaf...



Ett annat tips är att börja gå i kyrkan så snart du kan, så att du inte faller bort. Det våre tråkigt. :(

2009-09-09 @ 23:28:15
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0