Skrivande

Igår kom jag igång´med skrivandet och har lyckats få ihop fem sidor. Jag tror på att göra en grovskrivning först och sedan fylla på med mer detaljer. Men det kommer nog bli en tung process att börja riva upp allt gammalt igen. Mycket har jag med åren förträngt, orkar inte minnas. Mamma har också blivit inspirerad av att skriva, så vi får se hur vi ska få ihop det hela sedan. Vi gör en paralell skrivning från hennes synvinkel och från min.

Jag läste hennes text idag, då jag var där. Det var en intressant läsning, men det var som vi sa. Man kan inte stå bakom detta själv, då måste allt förskönas och det är inte meningen. Utan vår sanning som vi uppfattade den ska upp till ytan.

Kommentarer
Postat av: SandraStenmark

Hej vännen!Det var länge sen jag kikade in på din blogg, men jag ser att du är i full gång med skrivandet än - underbart! Du finner dig verkligen bra med ord och har många bra tankar. En riktig toppenidé tycker jag det verkar med memoarer. Verkligen en spännande process. Synd att vi inte kunde ses nu till helgen, nu när vi ändå är så nära...men vi får fortsätta försöka hitta tillfälle! Vi saknar er mycket! Stor kram Sandra

2009-10-14 @ 19:09:05
Postat av: Maria

Oj, vad duktigt att du kommit igång redan med att skriva. Det låter spännande, tycker jag. Och visst är det nog så, att två personer kan ha olika versioner om en händelse eller historia. Ett mynt har ju alltid två sidor... önskar både dig och din mor lycka till med skrivandet och tror säkert detta för något gott med sig.



Föresten, konserten var helt underbar.



Kram och underbar frid / Maria

2009-10-14 @ 23:06:28
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej Sandra!

Vi saknar er med och vi får se till att hitta ett annat tillfället till möte. Dagarna går i rasande tempooch man fattar inte alls vad alla dagar tar vägen. Det blir ju intensivt de dagar jag jobbar och resorna gör att man blir lite trött oxå.



Vi har inget bestämt när vi kommer neråt nästa gång, men som det känns nu så kommer det nog dröja ett tag...



Ha det bäst och hälsa alla.

kram

2009-10-19 @ 11:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0