Måndag

Idag har jag varit på badhuset med barnen och sedan bakade vi lite bullar, då vi kom hem. Barnen var så söta
-Mamma det var en av de bästa dagarna, sa de innan de somnade. Man
kan bli varm i hjärtat för mindre. 

Vi hade pratat om igår att vi skulle hitta på något, som idag men vi bestämde inget. Så idag då jag hämtade dem från skolan var intresset inte så stort att leka med någon. De ville att vi skulle göra något. Jag kände väl också att det var ett tag sedan jag gjorde något med dem själva. Det har ju varit mest fotboll och hockey det sista, så tiden för annat har inte funnits.

Tog även tag i och sökte ett jobb idag, men egentligen sökte de bara extra personal och manliga, men jag tänkte att det kanske kunde bli mer. Det är ju som, köper man inte lotten, så är man inte med. Man måste ha lotten för att få en chans. Fick även papprena från distanskursen jag sökte, men har ännu inte skrivit in mig. Jag både känner och inte känner för att läsa den. Det är ju egentligen aldrig fel att ha lite kurser bakom sig om man ska försöka byta jobb i framtiden. Drömmen hade varit att arbeta med hästar i behandling. Det är precis vad jag skulle vilja. Men var hittar jag det?

Pratade även lite med syster idag och hon var nöjd över besöket i helgen och det var vi med. Det var riktigt kul att komma dit och sova över. För barnen var det första gången de sov där. Konstigt egentligen, men vi bodde väl för närma innan.

Nu dax att sova, det är en dag i morgon med.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken underbar dag du och barnen hade. Ibland behöver vi inte sträva så mycket längre än att hittar de där små "guldkornen" i vår egen vardag. Försöka vända det jobbiga till något roligt istället. Finns väl inget bättre än att se äkta glädje från barnen och DU kunde ju inte få bättre betyg än vad du fick av dem. Härligt !!!

Vad kul att ni hade en fin tid med din syster och familj. Alltid mysigt med samvaro med släkt o vänner. Angående din funderan på arbetet med hästar... blott ännu en dröm... Vad hindrar dig? sök fakta och "lev din dröm". You go girl !!



Varm kram från Maria

2009-10-13 @ 17:04:45
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0