En bloggares tankar



Varför Blogga?
Ja varför skriver jag/ vi egentligen. Den frågan kan man ställa sig när man surfar runt och kollar på alla dessa bloggare, som finns runt om i landet. Vad skriver de om och vad är det som gör att jag just fastnar för deras inlägg? Det måste vara något speciellt, som drar blickarna åt sig. För handen på hjärtat, så är det otroligt många som bara går mig förbi. Jag tittar på dem, som ligger på toppen och försöker se vad som gör dem så BRA. För det är klart att de måste vara bra, med tanke på alla läsare.

Men jag fastnar inte för dem, vad är det för fel på mig? Jag börjar och kolla på dem, som ligger sist. Dem som ingen tittar på. Vad gör dem, så ointressanta att ingen ser dem. Eller vad beror det annars på? Jag förstår inte, många skriver om nästan samma sak egentligen. ENS VARDAG I ORD OCH BILD

Men en del har helt klart ett mer intressant liv än andra. De går på stan, fikar och köper sig lite nya kläder, som man sedan kan visa upp. Jättekul att se, men om jag tänker efter ganska så ytligt och dyrt. För inte har jag råd att flera dagar i veckan springa på stan och shoppa. Även att det kanske hade varit kul, så lever jag trots allt i en annan verklighet.

Vad finns bakom detta, vilka är de egentligen? Det ser jag inte, vad har de för åsikter? Hm jag tröttnar och inser att det är ganska ytligt livet ändå. Det handlar om att synas och få bekräftelse från andra. Jag väljer att skriva ett nytt inlägg i stället, som handlar om mig och mina åsikter. För till "synes om sist" är vi inte mer än människor, där alla vill synas och få en klapp på axeln. En bekräftelse på att man duger, som man är.

Kommentarer
Postat av: Olivia

haha, jo man skulle verkligen behöva en käpp till det.

2009-10-27 @ 10:07:50
URL: http://cuty.webblogg.se/
Postat av: Olivia

Jo det kan bli ganska ytligt med endast kläder osv men samtidigt vill nog inte alla prata om sitt privatliv o åsikter.. fast det är en hel del som skriver sina åsikter..

Jag läste Kenzas blogg osv.. men ja slutade för att det tog sån tid.. nu läser jag mest mina kompisars och några andra.

2009-10-27 @ 10:10:59
URL: http://cuty.webblogg.se/
Postat av: Craxyknas

Samma fråga som jag frågar mig själv just nu. Du har så rätt! Visdomens ande :)

2009-10-27 @ 22:51:39
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0