Vad tandläkare kan ställa till det.




Vad duktig man blir efter ett tandläkarbesök. Är det inte så att om något kan orsaka ångest, så är det just tandläkaren. Jag var nämnligen där i dag med stora sonen och det räcker för mig att bara känna lukten, så kryper ångesten fram.  För om man inte borstar tänderna noga annars, så gör man den 100 gånger bättre innan man ska dit. Precis som det skulle hjälpa! Har nu inte haft egna hål på några år, men fått laga gamla lagningar och det är ingen rolig upplevelse. Inte nog med att det är obehagligt, det kostar pengar med.

Vi tog ett gemensamt beslut idag, jag och sonen; bara godis en gång i veckan och det gäller även läsk. Saft dricker vi inte när vi är törstiga, utan då blir det vatten. Men eftersom steget inte är lika stort för mig, eftersom jag inte dricker saft och läst, så fick jag en större uppgift. Jag lovade att jag skulle testa att köra en hockeyträning. Även att jag kommer vara skit nervös innan. Jag ska inte fega ut, utan en gång ska jag köra och sedan se hur det går. Har kollat upp det och de säger att det även finns nybörjare med, så jag kan ju inte mer än göra bort mig fullständigt och då får jag väl bjuda på det.

Det var en bra deal tycker jag, även att jag själv fick ta på mig lite mer än jag från början tänkt. Men det ska väl kännas för båda. Vi ska även påminna varandra om denna övrenskommelse, så den inte faller bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0