Måndag



Nu är an hemma igen och inser hur fort även denna helgen på jobbet gick. Håller på med lite julpynt, men är ännu inte färdig. Har inte fixat adventsljusstaken ännu. Hm och kan inte bestämma mig hurdan jag ska ha i år. Brukar mellan åren försöka variera mig något, eftersom jag har en förmåga att tröttna på alla traditionella.

Har ett sjuktbarn hemma idag, han är hostig och hade feber igår. Men hoppas på att han blir bättre framåt kvällen, eftersom vi har köpt hockeybiljetter. Vilket han sett fram mot länge. HV spelar ju mot LHC borta idag. Hoppas bara att det blir lugnt från supotrarnas sida. LHC är ju kända för att ha vilda sådana. Något som jag har svårt att förstå. Det ska väl vara kul att se på sport, inte ska man riskera bli slagen eller få saker kastade på sig.





Det känns väl sådär nu i efterhand. Hv fick på däng av LHC och även att det bara är sport, så sitter man och retar upp sig på deras klack. När de gör narr genom att skrika HALLELUJA; halleluja, HaLLeluja. Ja smålands Jerusalem, som det så bekant heter. Men även att jag bott där i stort sätt hela mitt lis, så har jag aldrig upplevt att det är så mycket Halleluja. Kan däreot känna att folket upplevs finare i Jönköping eller stroppigare på något sätt. Kan känna att det inte är samma här.

Men dialekten har jag ännu inte riktigt förlikat mig med. Det kommer nog dröja. Men när det gäller Hockey, så finns det bara ett lag i mitt hjärta HV, så klart!!


Kommentarer
Postat av: Färjan-Ruth

Ha det bäst. Kul att du tittade in på min blogg.

Kram. God bless u. Båtpastorn, Färjan-Ruth

2009-11-30 @ 16:32:17
URL: http://www.boatpastor.wordpress.com
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Jättefina hockeybilder!

2009-12-01 @ 15:34:14
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas barnet mår bättre och är friskt igen. Hur går det med hockyprofffsen ? Vad cool mamma du är :-) Önskar dig och de dina en fin helg med mycket ljus och värme.

Frid / Maria

2009-12-03 @ 23:52:41
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0