Hockeybrud.

Igår gjorde jag hockeypremiär för första gången i livet. Barnen spelar och jag har alltid tyckt att det ser roligt ut, så jag tog helt enkelt kontakt med damlaget och frågade om man kunde få testa. Vilket gick jättebra! D var glada över att få dit lite fler spelare sa de. Men jösses jag var genomsvett av att bara få på mig alla grejer och kände mig som en mumie. Byxorna var alldeles för stora, så jag fick tejpa upp dem. Det hade varit en syn om jag hade åkt och tappat byxorna.

Jag kan lätt säga att det var bland det jobbigaste jag gjort på länge. Armarna kändes so gele och jag var helt slut i benen. Andningen var tung och jag kände spykänslor. Men kul hade jag och säkert fler med mig. De som såg på ha ha. Men skam den som ger sig om några gånger kanske jag klarar av att göra en del konster med som skulle göras. Framlänges, baklänges, hopp och spring och slänga sig ner och upp igen.

Nu ska jag se till att börja träna kondition för om det var något, som inte var med mig så var det kondisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0