Var glad

Ett gått skratt förlänger livet säger man , vilket har visat sig vara sant.
Att se livet från den ljusa sidan gör allt mycket enklare. Försöka hitta det positiva i
det negativa kan vara nog så svårt, men gör än lyckligare i längden.
Släpp det som varit och blicka framåt.
Lär av misstagen man gjort genom att inte göra om dem,
och bland det viktigaste av allt förlåt dig själv.

Att sätta tro till handling hjälper dig att komma framåt.
Tror man inte på framtiden, så är det svårt att se ljuset i tillvaron.
Ibland kan livet bestå av många motgångar och det är svårt att
tro att det någonsin kommer bli bättre . Då kan man få känslan av att vilja ge upp.

När allt känns som värst, så kan man ibland undra var Gud finns. Man börjar ifrågasätta hans existens överhuvudtaget. Har själv funderat under olika perioder i livet på; om nu Gud finns varför hjälper han mig inte?
Ibland om jag ser tillbaka, så finns det saker i mitt liv, som har ordnat upp sig fast jag inte kunde tro det var möjligt. Det finns inget annat, utan att det måste vara Gud. Har bestämt mig för att lite längre fram  skriva ner lite episoder i mitt liv, där det måste varit Gud som gripit in. Allt var sönder, allt var trasigt men ändå  gick det reparera.

HUR? Ja, under lång tid så har personer runt mig haft mig och min familj som böneämne. Jag har varit arg och bitter på allt och alla. Men argast har jag nog varit på Gud och dem som tror på han. Jag har burit mig åt som en idiot, men ändå har jag blivit förlåten. Det har varit och är en lång väg att gå tillbaka och det svåraste med denna resa är att förlåta sig själv. Kommer jag någonsin förlåta mig själv?

"Den som ni förlåter, honom förlåter också jag. Ty
det jag har förlåtit, om jag haft något att förlåta,
det har jag gjort för er skull, inför kristi ansikte."
(2 kor 2:10)


Kommentarer
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Håller med dig om att det är viktigt att man förlåter sig själv. :)

Förresten, kika gärna in på vår nya kristna blogg.. =)

2009-05-23 @ 22:01:26
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: Mikaela G

Gillar din blogg! Ville bara säga de.



Gud välsigna dig kram Mikaela

2009-05-24 @ 23:39:39
Postat av: J

Tack!!

Kul att du gillar bloggen..

2009-05-25 @ 00:02:47
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0