EU-valet....7 Juni

Nu var det då dax för EU-valet, vilket gör mig påmind om mitt lilla engagemang i denna fråga. Jag känner mig totalt oengagerad i detta. När andra har pratat om detta länge, så har jag inte lyssnat alls på vad de sagt om vad den ena eller andre står för. Ja, min fråga är egentligen vad den ena eller andre tycker och vad jag mest känner passar in på mina egna åsikter. Det blir att läsa lite om vad de har att säga!

I det stora hela handlar det egentligen bara om att de rika ska roffa åt sig mer och de fattiga ska få det sämre. Det sägs att man ska komma åt brottligheten och de kriminella mc gängen. Hm funderar på hur det ska gå till? Det känns inte som man kommit så långt i denna fråga innan. Jobbet ska vi kunna behålla och allt ska bli så bra.....

Jag blir så upprörd när jag läser om den stora häxjakten på piratpartiet. tidigare har ingen reagerat då det har funnits en uppsjö av pedofiler, som kan dra nytta av internet. Då fanns det inget att göra, man satt helt handlingsförlamad, men nu är de som galna på alla fildelare. Poliserna har inte haft en möjlighet sägs det och det är svårt att komma åt dem. Men nu finns det helt plötsligt resurser, vilket gör mig riktigt irriterad. Vilket givetvis beror på pengar, pengar och åter pengar. Det finns människor som förlorar pengar på fildelarna, men ingen bryr sig om de stackars barnen som blir utsatta av pedofiler. Vad har vi för människosyn egentligen?
Var ska vi lägga ner kraften för ett rättvist samhälle?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0