Egna funderingar

Att sätta fokus på rätt sak och se vad som är viktigast är något som jag ibland kan har väldigt svårt för. När jag har för mycket runt omkring mig blir det som kaos i huvudet och jag har väldigt svårt att komma till skott. Det blir som så att antingen gör jag allt på en gång annars blir jag helt handlingsförlamad och får ingenting gjort.

Detta med att göra ingenting handlar mycket om att bli sittande framför datan och bara surfa runt på allt och ingenting.


Jag har ofta ingen ro att sitta still och bara se på tv, eftersom det kryper i kroppen efter en stund och jag känner att jag måste göra något. Detta "något" som jag egentligen inte kan sätta finger på. Att ha denna känsla att inte kunna slappna av har jag nog haft ända sedan jag var liten. Man skulle nog kunna säga att jag var ett aktivt barn och det skulle alltid hända något.

När jag för någon dag sedan var på ett föredrag om ADHD, så kände jag precis igen mig. Detta med att starta igång en massa saker, utan att ha ork att slutföra. Ett huvud fullt  med tankar, utan att egentligen kunna sortera upp dem.  Känslan av att av att bli skogstokig på orättvisor och ha svårt att vara tyst. Problem i skolan och ingen ork att sitta och lyssna på det som inte är intresant. Men det är ju precis så som jag känner mig........
Det mest komiska var att det var ett flertal av oss som satt och lyssnade som kände likadant.

Kan det vara så att allt har blivit mer uppmärksammat nu eller har de ökade kraven i samhället  gjort att symptomerna har ökat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0