Vilodagen =söndag

Idag har vi varit i kyrkan, det var några veckor sedan sist. Ibland är det så att det kommer lite annat ivägen. Ja det är väl igentligen sport som kommer i mellan, eftersom sonen harspelat en del matcher nu på söndagarna. Ja så får man ju inte glömma att jag jobba helger med, så det har varit giltiga själ att inte gå. Nu låter det som det är en börda för mig att gå i kyrkan, men så är inte fallet. Det brukar vara väldigt uppbuggande, men idag sla jag erkänna att jag mest satt i egna tankar.

Tänkte på allt som jag måste ordna upp inför flytten. Herre gud, det tar ju aldrig slut!! Hur mycket saker har man egentligen? Jag fattar inte hur det någonsin ska bli färdigt och faktum är att det går snabbt. Måste måste måste fixa det nu. Jag tror att jag har kommit in en en ny fas i mitt liv, då det handlar om att göra sig av med grejer. Får ju panik orkar bara inte släpa runt på de där kädesplaggen, som bara har hängt i garderoben i hopp om att bli använda. De åker till second hand nu. Det får bli att köpa nytt sen, sådant som jag trivs i och vill ha. Likadant blir det med de prylar som inte längre fyller någon funktion, de åker väck oxå. ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0