Hur lever jag.....

När man läser gamla testamentet, så handlar det mycket om lagen. Hur man ska följa den för att vara kristen. Men när vi går över till nya, så handlar det om tro. Det är egentligen bara  Jakobs brev, som tar upp att det handlar om gärningar också. Vilket kan kännas lite förvirrande, hur är det egentligen? Handlar det enbart om tro eller måste vi prestera något också?

Men tänker då att vissa saker går hand i hand, är jag kristen så ska jag leva som en också. Men hur lever då en kristen, handlar det om att allt är svart eller vitt? Eller är det så att det även finns en gråzon? Känner själv att det kan vara lätt att känna antingen eller, ska det va så ska det va! Annars kan det kvitta........ Något som egentligen kan kännas ohållbart, eftersom livet består av många oförutsedda händelser och man kan inte alltid reagera som man borde. Jag vet vad som är rätt men ändå gör jag fel. Vem är det som sätter upp mina ideal; är det jag, min familj eller Gud? Vad vill jag själv att mina barn ska ta lärdom av? Hur jag lever mitt liv, kommer att prägla mina barns liv. Vad kommer de få med sig från sin barndom och vad kommer de sätta värde på.

Jag vill att mina barn ska växa upp i en trygg miljö och känna sig älskade. För att jag ska kunna ge mina barn det, så måste även jag leva ett tillfredställande liv, utan konflikter. Lever jag ett liv som jag inte kan stå för inför mina barn, så kommer det snart påverka dem negativt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0