Nedräkning

Ja nu börjar nedräkningen att ställa om sig för flytten. Hur kommer det bli, det är som en helt ny värld. Det kanske låter mesigt, men faktum är att jag har bott här i över trettio år och nu bestämt mig för att flytta. Det är nog ingen som hade trott för några år sedan; att jag som är så familjekär skulle flytta bort från släkt och vänner. Men inte kan man se efter deras behov hela livet. Tänk att vakna upp efter ytterligare tjugo år och inse att man sitter fast på samma ställe. Ända skillnaden att barnen har flyttat hemifrån och jag och gubben sitter själva kvar.

Nu måste jag vila för imorgon är det en ny dag med mycket arbete och packning. Huset ska vara tomt om några veckor så nu gäller det att sätta fart, så man hinner med. För de lediga dagarna försvinner snabbare än man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0