Dagen idag

DAGEN Igår var det att köra grejer till tippen och sälja av lite möbler. Gud vad skönt! Var helt slut på kvällen, så jag orkade bara inte gå till kören. Det känns lite synd, eftersom vi snart ska sjunga i kyrkan och jag är lite osäker på några av låtarna. Men jag får väl ta det som hemläxa och försöka plugga på låtarna hemma.

DAGEN Idag blir det att åka till den blivande staden vi ska bo i och kolla in områden lite. Det blir kul och intressant, eftersom det är första gången jag åker upp, utan at mannen är med. Det är ju annars han som hittar. Det får bli att ta med sig GPS:en..

Kommentarer
Postat av: pelle

Det är tragiskt att så många mäniskor blir lurade att tro och följa en tro som är påhittad och inte har några bevis som styrker den..det finns mer bevis som är imot än för…

Att kristendomen och andra religoner finns i vår tid tycker jag är ett skämt, särskilt i dom rikare och teknologiskt framgångsrika länderna där nästan alla har tillgång till internet och info om det messta. Om alla bara skulle försöka och leta fakta och förklaringar på saker….

Sen en annan sak som stör mig är att alla tror att kristendommen inte är så farlig om man jämför med andra religoner. Men kristendomen kommer alltid att vara värst..det finns ingen religon som har mördat så mycke mäniskor i sitt namn eller ha hållit tillbaka forskning så mycke som kristendomen. Jag blir så arg men inte på religon inte på påven och inte på gud, jag är arg på människan för att vi är så lättmanipulerade…

Religoner finns ändast för att sätta skräck i mäniskor så man kan styra dom…om du trodde att du skulle brinna förevigt för att du gör nått fel klart att du inte göra det felet då.



Till alla kristna: Gå in och forska lite om egyptiskmytologi jämför deras tro gudar och allt annat så får ni se varifrån grunden till den stora lögnen kristendomen kommer från. i den första delen av denna otroligt bra dokumäntären Zeitgeist förklarar dom sammanbanden mellan dom två. en film som alla borde se inte bara kristna.



mvh pelle =)



Jag kommer skriva detta medelande på alla sidor ja hittar som diskuterar religon. Det är dags att mäniskan gör en insatts och försöker få bort det som har teroriserat mänskligheten i så många år!!



börja tro på det som har betydelse FORSKNING



2009-03-19 @ 06:53:44
Postat av: Anonym

"Forskningen är inte helt tät heller vad jag vet."

Vem kom först hönan eller ägget?



Men ser vi det som det står i bibeln, så är inte Jesus ond, utan det är människan som begår all ondska på denna jord. Nu låter jag som att jag vore så ordentlig, vilket jag inte är, utan är bara människa som alla andra.

Men när vi sedan kommer till tro, så är det just en tro. Vi har inte några bevis att det är just Jesus som verkar i våra liv. Andra kan säga att det är slumpen, men som kristen kan man välja att tro på just Jesus.



Vad gjorde han för människorna, han kom till dem som ingenting var, det var bland dem han levde.

Vad ligger felet i det?



Är det ett påhitt som manipulerar människor att begå ondska och hat. Då är vi nog ute och cyklar? Det är inte uppsåtet med att vara kristen, men sedan finns det alltid olika kategorier av folk som begår fel saker i Gudsnamn, men det är inte att vara kristen................

2009-03-23 @ 20:17:47
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0