Vägen, sanningen och livet

†Jesus svarade: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh 14:6)

Vad säger dessa ord dig? Att ingen kommer till himlen om man inte tror på Jesus.  Tror man bara så är vägen klar. Du får en väg som är utstakad för dig, men det säger inte att du är utan prövningar. Livet består av många prövningar, vilket man ibland kan uppleva som orättvist. "Om jag har Gud med mig, vad ska då vara emot mig"?

Ja, ibland kan jag uppleva att det är mycket mer som man måste stå till svars för när det gäller det kristna livet än ett annat levende. Vad är det som gör att människor yser ett sådant agg mot just kristna?
Är det för att det är sanningen och den ibland kan upplevas obekväm? Man måste ta ställnig, det går inte ta ett halvt beslut, utan man måste välja antingen eller.


Kommentarer
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Tror som du, att man upplever sanningen som obekväm många gånger.

2009-06-03 @ 17:17:23
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: m

Sanningen vill man se eom något bekvämt

2009-06-03 @ 22:36:53
Postat av: mother

Tack för jag fick läsa,under skratt och tårar,prövade tumgreppet:Tig nu är det jag som ska tala,sedan må det gå mig hur det vill.ur Jobs bok 13:13.Kära dotter jag var eller är ingen bullmamma.Älskar dig ändå!

2009-06-06 @ 18:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0