Älska varandra

Tog en tummvers:
Ett nytt bud ger jag er, att ni ska älska
varandra så som jag har älskat er
skall också ni älska varandra.
(joh 14-34)

Funderar över orden och känner mig träffad.
Visar jag kärlek till dem jag älskar eller tar jag
mycket för givet. Jag tror inte att jag är unik på
den punkten att jag kommer på mig själv med
att ta saker förgivet.

Orden kan även vidarutvecklas till att vi ska bry oss om
alla människor. Vi ska släppa ilska och irritationen, som
vi bär innom oss och vända den till kärlek.
Vi ska förlåta och gå vidare i våra liv.
 
Ilska som vi bär innom oss tar en oerhörd kraft och vi
hamnar i en nedåtgående spiral. Vi ser mer fel än rätt och
det blir svårare och svårare att komma ur de negativa tankarna.


"Lär dig livets svåra gåta
älska, glömma och
förlåta."


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tittade in på din sida nu (igen? är så trött nu så jag minns nästan inte vad jag gjort). Sova snart!

2009-06-10 @ 20:57:53
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se
Postat av: Helene

Störst av allt är kärleken kramar syster

2009-06-13 @ 13:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0