Under ytan

Ibland kan jag bli så´trött på detta ytliga livet, allt skit prat och spekulationer om allt och alla. Människor som försöker imponera genom pengar, karriär, kläder, osv. Kan ärligt säga att jag spelar inte i samma division.

Själv blir jag glad då jag kan göra ett fynd kanske på tradera eller en annan secondhand affär. Det är lycka för mig, att tjäna genom att fynda. Inte vill jag slänga ut en massa onödiga pengar på märke och dyl, utan tycker det är bättre att få mer för pengarna. 

Att gotta mig i andras olycka är inte heller min melodi, utan håller mig mest utanför sådana diskussioner. Jag läser på bloggar om dagens outfit och kan inte förstå, vilken division dessa ungdomar eller föräldrar spelar i. För inte kan väl de själva ha råd att köpa genom ett ynka studiebidrag eller?  Det känns som den ytliga fasaden är viktigast för familjerna, att det ska se fint ut på ytan, men vad finns det för djup i detta? Vad lär man dessa ungdomar att prioritera, ett vackert yttre kanske?


Kommentarer
Postat av: Mikaela G

Jag blir så glad av varje inlägg du skriver! För jag känner så himla likt dig i mycket.. ville vara säga de.



God Bless // Miccan



kram

2009-06-04 @ 23:41:13
URL: http://minframtid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0