Vårt ansvar

"En lärljunge är inte förmer än sin lärare,
och när någon blivit fullärd blir han
som sin lärare".
(Luk 6:40)

Barn gör inte som du säger, utan som du gör.
Att säga en sak och göra en annan lyser igenom
ganska snart.

När man ska inspirera människor till ny livsstil,
så måste man själv tro på den och leva där efter.
Jag kan inte som behandlingspedagog sitta ena dagen
och predika över droger och missbruk och nästa dag bruka det själv.
Jag kommer då aldrig låta trovärdig, utan de kommer ta mig för att vara
oärlig. Många tycker att det är en skillnad på missbruk och bruk, men

när vet man att man har gått över gränsen?
Börjar det ringa i någon "varningsklocka" och sedan lägger man bara av?
Eller har det då redan gått för långt, så man inte längre klarar av det?


För att jag ska bli trovärdig, så måste jag själv leva som jag lär.



Kommentarer
Postat av: mother

Kära dotter det har varit en lång väntan,som snart är över.Måste säga dig vad mitt tumgrepp sa:

"Den som strävar efter rättfärdighet och trohet

skall finna liv och ära"

De orden var nog ämnade till dig!Mother.

2009-06-22 @ 00:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0