Sommarlov

"Att skiljas är att dö en smula".
Idag är sista dagen för barnen på dagis
och skolan. Det är inget vanligt lov för dem
eftersom de ska byta skola efter sommaren.
Det blir att lämna de gamla kompisarna och
söka sig till nya. Vilket de har blandade känslor
inför. De ser med spänning fram emor flytten
samtidigt som de är ledsna.

sommarlovet, som man minns så väl från sin
egen skoltid. Man stod i kyrkan med sina nya
kläder och sjöng den blomster tid.......

Jag har fortfarande minnen kvar eftersom varje
år tog mamma kort på mig i mina avslutningskläder.
Något som jag tycker är riktigt kul i efterhand.
Man kan gå tillbaka och se år efter år vad jag
hade på mig. Då var jag aldrig med och valde
ut kläder, utan jag tog på mig det som köptes.

Till skillnad från idag. Jag och sonen gick i massa
affärer innan han hittade några kläder som dög.
Man tror att man som förälder har koll på kläder,
vilket man blir varse om att man inte har.

Om jag inte minns helt fel, så hade jag en turkos
kostym då jag slutade andra klass:=)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fina blommor du lade upp. Lupiner? ler Du behöver inte svara. Kläder har jag i stort sett ingen koll på. Bekväma är viktigt. Kommer ihåg att jag hade rosa och mintgröna volanger på en vit blus en gång. Gulligt. Men inte idag.

2009-06-11 @ 15:59:50
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se
Postat av: Helle

Hej!

Jag delar din oro! Min lilla femåriga dotter (supersocial och den verkliga evangelisten i familjen ;)) ska byta förskola. Vi var i stadsparken i tisdags med hela barngruppen och Li och hennes två bästisar gick omkring och höll varandra i handen. Den ena ska till ett annat dagis den andra ska flytta så småningom. Är verkligt orolig. Tänk att det finns så mycket känslor i en sådan liten kropp. Ska ni flytta många mil, eller kan barnen ha lite kontakt med sina vänner? Hur som haver har din pojke det allra viktigaste - dig!



Vad gäller din kostym. äh???? Har du vågat visa den bilden ;)



Guds välsignelse!

Helle

2009-06-11 @ 22:50:30
URL: http://www.forlaten.blogspot.com
Postat av: J

Så sant, man oroar sig mycket som förälder.

Barnen är ju det viktigaste man har, så man vill att det ska bli bra...



Ja mina närmaste har sett korten på kostymen haha

2009-06-12 @ 11:49:45
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0