Begravning idag

Äntligen läggdags är riktigt trött nu efter denna spända dag, vilket berodde på att jag var på min svärfars begravning. Var riktigt ororlig på morgonen, eftersom det aldrig är speciellt kul att gå på begravning. Men denna begravning var annorlunda mot dem jag varit på tidigare, den kändes så ljus och fridfull. Fick inte den där känslan om slutet, utan snarare en känsla om ljuset och hoppet. Det är svårt att beskriva, men allt kändes så personligt på ett fint sätt. Hans vänner vittnade, sjöng och talade om just den personen, som han var ända in i det sista. Personen som hade en stark tro och mycket Gudslängtan.

Vet inte om friden berodde på den frikyrkliga begravning, vilket jag aldrig varit på tidigare eller  Gudsnärvaro. För om Gud finns, så var han där. Genom sin försoning och kärlek. Det kan jag skriva under på!
 
Det kändes som en av sönerna sa mot slutet; som rena rama väckelsemötet!

Kommentarer
Postat av: Mikaela G

Jag ryser när jag läser detta. Gud är med dig hela tiden dygnet runt!



Massa Av Välsignelser //Miccan

2009-07-10 @ 00:43:16
URL: http://minframtid.blogg.se/
Postat av: ♥Jenny♥

ahh det e sådär dom felsta vill stava mitt namn och efternamnet med h hehehe! ah okej ne men man e inte äldre än man gör sej =)! ah men egentligen så e huvudskaen men har sol innombords fast lite regn e ok men inte då det blåser ursch! vad är en frikyrklig begravning? måste säga hur än fel det låter att det där lät väldigt underbart fridfullt han har juh kommit hem=)...nu e de juh inte korrekt å skriva underbart i samma mening som begravning men du kanske förstår!men en begravning är alltid jobbigt man vill inte men man vet det sker alla . men man får juh förhoppnings vis sec igen=) jag undrar vilka man kommer få träffa egenltien !!?

2009-07-10 @ 11:38:41
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: ♥Jenny♥

plugga upp betygen bara till att börja med sen ska jag söka in på någon desgine utbildning fast det e läääääääänge dit hehe

2009-07-10 @ 11:42:50
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0