Gå vidare......

Allt har sin tid
 
Hata har sin tid.
Gråta har sin tid.
Sörja har sin tid
Riva sönder har sin tid.
Kriga har sin tid.

Det går lätt att låta något rasa, men destå svårare att foga samman.
Det som rivs ner ska byggas upp och det som saknas ska ersättas. Tårarna ska torkas, kriget ska fredas och hatet ska bort. Det kanske låter enkelt i dina ögon, men hade du gått i mina mockasiner, hade du insett att det inte var så lätt. Att dömma andra är lätt och säga hur denne ska leva och göra. Men att sätta sig in i en annan människa situation är destå svårare.

Det går många gånger bra att tycka och tänka, men att komma med något konstruktivt är det inte många som gör. Kan även känna igen mig själv i detta ibland att jag tycker en massa, men vem har gett mig den rätten?
Felar inte jag och vem säger att dina fel är mindre accepterande än mina?
Ja alla har vi fel och brister, men det viktiga är att vi inser dem och börjar jobba med dem. Jag kan inte kräva din föråtelse om inte jag förlåter dig. Har vi insett kraften och styrkan i förlåtelsen, så har vi kommit långt.

Vänd det negativa mot det positiva idag, ta ett beslut och gå på det.........

Det kan vara svårt, men är värt så mycket mer.

Skriv ner allt du vill  glömma eller förlåta på en lapp och riv den sedan i små bitar. Ta beslutet att i samband med detta att lämna det bakom dig. Vad har du att förlora, skriv i skala 1 till 10 vad kan bli värre och vad kan bli bättre.


Kommentarer
Postat av: Jenny

bra skrivet och sådär är livet! mång bäroch har burit på tunga saker saker som får ena att vilja skrika rakt ut och gråtar å 100år krossa miljoner med glas vi gör alla fel och förr elelr senare kommer vi alla få stå tills vars för de allt vi gör allt vi sagt kommer kommer tilbaka tilloss förr elelr senare men om man då inser vad man gjrot och känner ånger så kan man juh xå bli fölåten! ibalnd gblir man arg eller ledesn säger och gör saker som blir fel man får panik å då ska man lita på att gud inte lämmnar en och hjälper en men mitt i paniken så är det svårt att tänka så de e något jag sjelv måste få in i min skalle varje gång det blir jobbigt svårt tänka att vet du vad jag ska be gud att hjälpa mej säga allt som är jobbigt vad det är och lita blint på att han komemr ta hand om mej!att itne oroa sej e något som jag er som super svårt att inte bli enormt ledesn och låta vissa saker tynga en för mycke i balnd är oå något jag måste fixa men alla stapplar vi framm ibland men då har man juh varandra ehehe!

2009-07-28 @ 09:27:31
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: Jenny

hahaha så hur e de idag då

2009-07-28 @ 10:34:38
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: syster

Vem ska de be om hjälp som inte har sin gud att förtrösta sig på.

2009-08-01 @ 16:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0