Semester

Ja nu börjar min semester känns riktigt gott. Det jobbiga med ledigheten är bara att många gånger har man så stora förändringar, vilka inte alltid blir som hoppats. Man vill ha det trevligt och mysigt med familjen, träffa vänner och förhoppningsvis komma iväg på en liten semester. Allt ska egentligen vara perfekt! Alla ska vara glada och nöjda och vädret ska vara soligt och varmt.

Men så sårbart det kan vara, det krävs egentligen inte så mycket för att förväntningarna  ska trappas ner. Det kan egentligen bara handla om vädret, hur nedstämd jag kan bli om solen inte kommer. Då blir ju inget som jag tänkt mig, eftersom jag varken kan bada eller campa. Allt blir förstört!

Eller hur är det egentligen, blir allt förstört om det blir en regning sommar. Ska jag gå och deppa ner mig fullständigt över något,  jag inte kan råda över? Hur liten är jag egentligen inte då, en ynka människa som lägger ner allt bara för att jag inte kan göra det jag vill. Våre det inte bättre om jag anpassade mig och försökte lägga min energi på det jag kan råda över.

Sinnesro bönen
Gud giv mig sinnesro att acceptera
det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0