Den andliga rustningen

Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte kring era höfter
och kläd er i rättfärdighetens pansar och sätt som skor på era
fötter den beredskap som fridens evangelium ger.
Tag dessutom trons sköld. Med den kan ni släcka den
ondes alla brinnande pilar. Tag emot frälsningen
hjälm och Andens svärd som är Guds ord.
(Efs 6:14-17)

När jag gick bibelskola fick vi tipset av en av våra lärare att klä oss
i den andliga vapenrustningen varje dag. Hon gjorde det själv.
Men jag kan erkänna att det inte är något jag gjort, men det kanske
hade hjälpt mig många gånger!
Det kan vara värt ett försök.

Kommentarer
Postat av: Celia

Absolut värt att göra!

2009-07-20 @ 12:31:55
URL: http://fridenspensionat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0