Vidare i vår tro



Hur berättar man om Jesus för människor, som lever ett liv med sunda värderingar och stabila relationer. De känner att de har allt och har inget behov av Gud. Vad skulle krävas för de skulle komma med till kyrkan? Hur ska vi göra för att få dit dem? Vad gör vi när det gäller evangelisation i våran församling? Ser vi på församlingen som vi eller ser vi på den som dem, något som gör stor skillnad. Vad gör jag för att dra mitt strå till stacken? Har jag hittat min plats eller finns det ett tomrum, som jag ska fylla?

Det var några av frågeställningarna som vi tog upp på hemgruppen idag. Det var även mycket diskussion om hur vi kommer vidare i vår tro. Vad är det som hindrar att vi inte ser några under och tecken, vad gör vi för fel?  I (joh15:7)  finns lovorden; "Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni ska få det". 
Lyssnar vi på vad Gud har för planer i våra liv, eller går vi våran egen väg.  Söker vi  Gud på ett rättfärdigt sätt, eller gör vi allt för komplicerat, "Jesus säger; om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni inte in i himmelriket" (matt 18:2).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0