LIVET

Livet handlar många gånger om beslut,man måste ta beslut hela tiden. Vad ska man jobba med, var ska man bo, vem ska man leva med osv. För en del människor kanske det känns enkelt, men för alla gör det inte det. Alla människor har inte samma förutsättningar för att lyckas och komma dit man vill, men jag tror att alla kan lyckas om man bara fattar ett beslut att förändra sig. Ett beslut där jag ska försöka göra det som är rätt. Men vad är rätt då? Det som är rätt för mig kanske inte är rätt för dig? Det jag har i mitt bagage har påverkat mig till den jag är idag. Det har gjort mig till den människa jag är. Du kan aldrig sätta dig in helt och fullt i min situation och jag kan inte sätta mig in i din. Jag kan inte ta dina beslut, utan i sista änden är det ändå du som väljer. Du är fri att ta dina egna beslut och val. Ingen kan du ge skulden för det du gjort, utan du får själv bära ansvaret för ditt liv!


"Ni är kallade till frihet bröder.
Använd bara inte friheten så
att den onda naturen får något
tillfälle, utan tjäna varandra i kärlek."
Gal 5:13

 

Blickar jag bakåt i livet, så kan i jag se var jag svängde av och gjorde fel val. Men att sitta och tänka på det som jag gjort, som är fel hjälper inte mig idag. Det som är gjort är gjort och det går inte göra något åt det! Det man kan göra är att försöka ta lärdom och sen släppa det och gå vidare. Det går inte älta i gammalt groll, ingen blir lyckligare av det. Jag vill leva ett lyckligt liv och vara tacksam för det jag har och inte klaga över det som fattas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0