Störst är kärleken



Att vara tacksam över det vi har är inte alltid lätt. Allt som oftast sitter vi och tittar på det vi inte har och förstår inte varför det är sådan orättvisa. Varför ska alltid jag drabbas av allt elände, är det inte nog snart. När man som människa gått igenom den ena krisen efter den andra, utan att ens ha en chans att få andas ut. Då kan man fråga sig varför?

Ska det aldrig ta slut? Jag försöker se det som att jag ska lära mig något och kunna bli en bättre och ödmjukare människa. Men det är inte lätt att förlåta människor som gjort än illa, men om man tänker på att Gud har förlåtit mina synder, varför ska inte jag då kunna förlåta dem som sårat mig! Det var som pastorn sa på dagens predikan; Be för era ovänner, så ska du se att det händer en förlossning hos dig. Få kärlek till andra människor och har du ingen kärlek till dem, så be om att få det..........




"Det är lätt att se flisan i andras ögon, men destå svårare att se bjälken i sitt egna".

Guds kärlek är störst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0