Sökandet.



En av frågorna som jag ställde mig som sökande var; vad är skillnade på de olika kyrkorna?
Det finns en massa olika samfund och vad beror det på? Vad är skillnaden på svenska kyrkan, mission och pingstkyrkan?  Måste man vara med i en kyrka? Räcker det inte med att man bara tror, för det är väl det som är viktigast!
När jag tänkte på pingstkyrkan, så tänkte jag på några hysteriska människor med knut i nacken, som talade i tungor. Ja, de var helt klart de värsta, det hade man ju hört. Missionarna visste man inte så mycket om och svenska kyrkan var ju allmänt tråkig.

Jag har nog alltid varit en sökare på något sätt och trott på att något fanns det. Men om detta något var en Gud eller något annat det kunde jag inte svara på. Det var enketl att säga att tro på något det gör jag, men att säga att jag trodde på Gud det kändes lite jobbigt. För på något sätt var ordet Gud väldigt laddat. Det var inte bara att slänga ur sig att jag är kristen och tror på Gud, utan att få någon form av reaktion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0