Drömmar

Idag var jag i kyrkan och predikan handlade om drömmar och visioner. Vikten av att ha drömmar och insikten om att alla drömmar slår inte in. När man är yngre är det lättare att drömma stort, men när vi blir äldre så stannar en del av drömmen. Vi blir hämmade och har lätt att se nakdelarna först. Vi har kanske blivit besvikna och en del av vårt hopp och tro är borta. Vi vågar inte riktigt drömma och hoppas, eftersom vi är rädda för att bli besvikna och tron på oss själva svalnar. 

Vi tänker om jag bara hade gjort det tidigare, då hade mitt liv sett annorlunda ut. Nu är det försent. När är det egentligen försent, är det inte då du tar ditt sista andetag. För så länge du lever, så har du fortfarande möjligheten att välja. Vill du leva ut dina drömmar och visioner, så har du möjligheten att göra det. Men vikten av det är att det för något gott med sig. Jag tror inte på att man ska leva ut sitt liv bara för att man ska förverkliga sig själv, utan ta drömmen i beaktning.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0