Mobbad på nätet

Jag läste denna artikel om en mamma som blev utsatt för mobbing på  nätet. Jag kan inte förstå varför vuxna människor gör så. Vad vinner man på att sparka på dem som redan ligger ner? Om personen i fråga behöver hjälp och stöttning, då klankar man väl inte ner på personen, så hon mår ännu sämre. Vissa saker kan man inte ändra på och det som har "varit har varit". Det man kan hjälpa till med är det som är NU!

Att säga till någon att det skulle hon tänkt på innan hon skaffade barn är inte relevant nu. Barnen finns och betyder förhoppningsvis mest av allt och när man skaffar barn, så har nog de flesta en förhoppning om att de ska bli en lycklig familj. Något som man inte alltid kan styra över, många människor behöver nog mer hjälp i förhållandet än man kan ana. Skillnaden är nog bara att alla pratar inte om det, utan håller det för sig själv.

Något som är viktigt att komma ihåg då man mår dåligt är att anförtro sig till rätt person, vilket inte alltid är självklart. Den  man upplever är rätt först kan visa sig vara helt fel, när man sitter med facit i hand.

Kommentarer
Postat av: Emma

ursch va hemskt!







fin blogg du har föresten

2009-02-08 @ 19:57:32
URL: http://emmaaoi.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Det finns ett gammalt ordspråk som lyder "Man blir inte större av att reducera andra, det är bara de andra som blir mindre".



Tror det vara Abraham Lincon som myntade det.



Jag är trött på att människor håller på så där, och mobbar och sånt menar jag. Vad ska det vara bra för. Men det värsta av allt är att det är såååå utbrett. Alla verkar hålla på med sånt. På TV och radio, sitter de ju nästan och försöker överträffa varandra. Sen sitter vi hemma och tycker att de är jättehäftiga programledare.

I fikarum på jobb (så är det där jag jobbar) snackas det en hel del skit om andra när de inte är där, sen när de dyker upp så ler de med sina falska leende.

Sånt får mig att må illa. Urrrk



Kram



Sabbe



2009-02-11 @ 21:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0