Behövs ett brake?

Idag kände jag på allvar att jag skulle jobba med döda ting, jag höll på att gå upp i automer. Det här med att vara professionell lyckades jag inte alls med. Man ska hålla sig lugn och sansad vid samtal och försöka vara pedagogisk, med när det inte går in vad man säger. Och man  får tjata och tjata till slut blir man tokig. Hur svårt kan det va?

Mitt i detta känner jag att det skulle vara så skönt att få göra något helt annat ett tag. Att bara kunna gå till sitt jobb och utföra diverse sysslor och sedan gå hem igen. Inte en massa ältande och funderande fram och tillbaka och försöka hitta lösningarn på problemen, utan bara jobba på.

Jag förstår verkligen att det kan vara lätt att gå in i väggen och jag tror att många gör det innan de ens vet ordet av. Man lyssnar inte på signalerna då man mår dåligt och behöver ett "brake". Själv har jag nog börjat uppmärksamma mitt eget mående och jag känner att det inte är som förut att jobba. Men jag vet inte hur länge jag har känt såhär, det är säkert ett bra tag, men jag har inte lyssnat på signalerna. Nu ska jag ta en allvarlig funderare över mitt mående på arbetsplatsen. Är det något som kan lösas eller behöver jag komma ifrån ett tag och göra något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0