Arbetsmyror

I kväll känner jag mig riktigt trött. Det känns att man har varit iväg hela helgen och i morgon ska man jobba igen, vilket känns tungt. Det hade varit skönt att vara hemma en dag och vila upp sig. Men sånt är livet man ska väl vara tacksam att man har ett jobb att gå till i dess tider. Även att det inte är drömmjobbet, så klarar man uppehället.  Alla jobb blir väl tråkiga ibland och inte är det lätt att få något nytt heller.

Ibland kan jag få en känsla av att man måste ha kontakter för att få jobb i vår kommun. Det känns som det är totalt omöjligt annars. När de söker arbetare, så kräver de helt otroliga utbildningar för jobbet, egentligen  skulle vem som helst klara av det. Ja, eller nästan iallafall. Man ska ha hög utbildning, med många års erfarenhet och ung, så man slipper betala så mycket lön.  En kombination som  inte passar in på mig.

Jag får nog vackert kämpa på ett tag till och sen får man se om det öppnas några nya dörrar. ............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0