Upp som en sol.

Dagen idag började med full fart och jag trodde jag skulle hinna med massor. Det började med att åka och kolla in hästarna med lillkillen, sen var det hem och handla, laga mat, pyssla och fika med grannen.  Sen sprang jag  in i väggen och blev dödstrött, jag kände verkligen ett stort behov av en siesta. Ibland önskade jag att det var som i Spanien att man hade det dagligen.

Jag kom upp som en sol, men ner som en pannkaka. Det är som min ork aldrig håller hela dagen, utan mitt på dagen blir jag ofta alldeles slut, utan att jag egentligen har gjort något speciellt. När man säger till folk att man är trött, så förstår de inte. Hur kan du vara trött, du har väl inte jobbat idag? Nej men även att jag inte jobbar varje dag, så kan man vara trött. det finns fler saker som man måste ta tag i och massa saker som jag önskade att jag hann med.

Nu är det även lite extra att tänka på eftersom vi snart ska flytta och det kräver sin förberedelse. Jag har även bestämt mig för att rensa upp ordentligt och se till att jag inte släpar runt på saker jag inte har användning för. Nej, denna gång ska det bli gjort, inte som de tidigare flyttarna, att man sparar på "bra ha saker". Saker som flyttas från ena förrådet till det andra, utan att någonsin bli uppackade. Varför ska man ha kvar sånna saker. Har jag inte använt eller saknat dem på x antal år, så kommer jag troligen inte göra det framöver heller.......

Kommentarer
Postat av: Laila

Samla dina skatter i himlen, inte på jorden där mal och mask förstör dem. Står det inte nåt sånt i biblen?



Intressant läsning på din blogg, vardagsnära. Är trött på många ytliga bloggar som bara skriver nonsens. Keep up your good work ;-)

2009-02-11 @ 17:45:28
Postat av: Anonym

Det var roligt att höra att du tycker om bloggen. Tycker själv det är roligt att skriva då olika tankar och funderingar ploppar upp.



//J

2009-02-12 @ 16:57:39
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0