Rätt utseende för jobbet.

Att ha rätt värdegrund, är något jag gång på gång återkommer till. Jag känner att denna hysteri kring

kläder, mode, styling, utseende etc gör mig alldeles utmattad. Hur ska man orka leva upp till alla dessa ideal och ur viktigt är detta egentligen?


Jag läste en artikel i aftonbladet häromdagen att människor som ser bra ut har lättare att få jobb och lyckas på arbetsmarknaden idag. Detta får mig att bli mörkrädd. Men egentligen är det väl inget som förvånar mig heller, eftersom man allt som oftast ser att arbetsgivarna önskar foto på de sökande. Jag kan förstå att man ska se respektabel ut när man har ett serviceyrke, men arbetar man på lager, så har det väl ingen betydelse hur man ser ut? Det viktigaste är väl ändå att man utför sina arbetsuppgifter!


Hur ska man då göra med de stackars människorna som inte har rätt utseende. Ska de inte få en möjlighet att få ett jobb? Och vem är det som sätter upp måtten för hur man ska se ut. Är det någon chef som vill vila ögonen på något vackert eller vad är det frågan om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0