Julafton

Jag tittar på klockan halv sex och jag borde verkligen sova lite till, men det går inte. Jag går upp eller försöker smyga fram, men efter en liten stund hör jag - Mamma! Mamma är du uppe? Jag går och säger godmorgon och tittar in i ett par förväntansfulla ögon. Idag är det julafton och vilket paket ska jag få öppna på morgonen? Det är svårt ett roligt eller ett medelmåttligt, egentligen så borde då fått plats i strumpan. Jag tänker så varje år att jag ska köpa ett bara avsett till öppning på morgonen, men så är jag där igen. Ingen genomtänkt morgongåva.

I år är det svårt extra svårt med paketen. Den stora sonen har önskat sig en ny vit hockeyhjälm och en kompositklubba. Men alla som har erfarenhet av klubbor vet vad dessa kostar! Och att sedan köpa det till en pojk på nio kan ju kännas överdrivet, men han står fast det är det han önskar sig. Jag letade i alla affärer i stan, utan resultat. Det fanns ingen klubba, som skulle passa hans längd och att kapa den skulle ju förstöra halva effekten av klubban. Jag började ge upp. Det är bara att inse det fanns ingen till hans storlek. Han var för lite ännu, så var det bara. Hjälm var inte heller lätt, eftersom jag hade tänkt mig en viss modell och till ett visst pris. Hittade  ingen heller och humöret på klappar började tryta. Det var inget annat, utan jag fick kolla i Jönköping, då jag var där och jobbade. Det är trots allt en hockeystad och så har jag lite rabbat där. När jag skulle köpa hjälmen, så hittade jag klubban där. Det var inget att tveka på, utan jag slog bara till. Kan ju säga att klubban är ännu gömd och den får bli det till sist. Ska se till att få den inslagen nu på morgonen, sen ska jag börja skala potatis till Janssons och kålrotslåda...

Godjul på er allihop...

Kommentarer
Postat av: syster

Många julkramar till er alla från oss alla och en riktigt god jul.

2009-12-24 @ 18:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0